Συναγερμός στα κανάλια μετά τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία τηλεθέασης της τρέχουσας σεζόν, που καταδεικνύουν σημαντική άνοδο του «others» και συνακόλουθη πτώση στη συνολική τηλεθέαση των ελεύθερων καναλιών.
Οι πλατφόρμες streaming περιεχομένου, όπως το Netflix, καθώς και τα εγχώρια συνδρομητικά κανάλια που συναποτελούν το λεγόμενο «others», ροκανίζουν την τηλεθέαση των free-to-air τηλεοπτικών σταθμών, με τα ιδιωτικά κανάλια να πέφτουν για πρώτη φορά κάτω από το 60%.
Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen Audience Measurement, κατά τον πρώτο μήνα της σεζόν και πιο συγκεκριμένα για το διάστημα 23 Σεπτεμβρίου, οπότε ξεκίνησε η «μάχη» της prime time, και έως τις 31 Οκτωβρίου το «others» σκαρφάλωσε στο 35% στο κοινό ηλικίας 18 έως 54 ετών, έναντι 31% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η άνοδος τεσσάρων μονάδων μέσα σε έναν χρόνο καταδεικνύει μια σημαντική επιτάχυνση της διείσδυσης των «άλλων καναλιών» στις προτιμήσεις του τηλεοπτικού κοινού, ενώ προκαλεί προβληματισμό στα κανάλια, τα οποία βλέπουν τη συνολική τηλεθέαση της ελεύθερης τηλεόρασης να πέφτει στο 65%. Αν, μάλιστα, αφαιρέσουμε την τηλεθέαση της ΕΡΤ που στα τρία κανάλια (ΕΡΤ1, ΕΡΤ2, ΕΡΤ3) συγκέντρωσε αθροιστικά 6,9%, το σύνολο των επτά ιδιωτικών πανελλαδικών σταθμών (ΑΝΤ1, Alpha, Mega, Star, ΣΚΑΪ, Open, MAK TV) περιορίζεται στο ιστορικά χαμηλό 58,1%.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μειώνεται σημαντικά η πίτα της τηλεθέασης αλλά και της διαφήμισης που διεκδικούν τα κανάλια, ενώ, καθώς μικραίνει η «δεξαμενή» από την οποία αντλούν θεατές οι ιδιωτικοί σταθμοί, αλλάζουν ραγδαία τα όρια και του τι θεωρείται πλέον επιτυχία. Πτωτική πορεία, αλλά με πιο αργό ρυθμό, παρατηρείται, εκτός από το δυναμικό κοινό ηλικίας 18 έως 54 ετών, και στο σύνολο του κοινού. Πιο συγκεκριμένα, για την ίδια περίοδο (23 Σεπτεμβρίου με 31 Οκτωβρίου), το «others» συγκέντρωσε ποσοστό 26,3% στο σύνολο του κοινού, έναντι 24,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο 2,1 μονάδων.
Στο σύνολο του κοινού, τα ελεύθερα κανάλια συγκεντρώνουν φέτος ποσοστό 73,7%. Χωρίς τα τρία κανάλια της ΕΡΤ, που σημείωσαν συνολική τηλεθέαση 9,5%, τα επτά ιδιωτικά κανάλια αθροιστικά συγκεντρώνουν μερίδιο τηλεθέασης 64,2%. Με τη σημαντική άνοδο του «others», που τρέχει με διπλάσια ταχύτητα στο δυναμικό κοινό, φουντώνει και πάλι η συζήτηση για τη διεύρυνση των ορίων του κοινού 18- 54 ετών. Στα μετόπισθεν των καναλιών γίνονται συζητήσεις και επαφές με την πρόταση που κατατίθεται να αφορά την επέκταση του δυναμικού κοινού σε ηλικίες από 25 έως 59 ετών. Για την ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, δύο είναι οι σταθμοί που υποστηρίζουν ένθερμα τη διεύρυνση του δυναμικού κοινού, ενώ επαφές έχουν ξεκινήσει και με την άλλη πλευρά, τα media shops.